<...A metroidvania video game is a subgenre of the action-adventure game platform that is mostly two-dimensional, where the player travels through a map to collect items and gain new abilities, both of which open up the world to further exploration. It also can combine the elements of a platformer game with the characterization and storyline of a role-playing game (RPG).
Part of the appeal of metroidvania games is their replayability. Since many of the items in the games are hidden, it requires backtracking and special moves to dig into the game design and find new areas...>
<...1. Maps open up with time. A typical platformer allows the player to move side-to-side within a map, with occasional movements vertically to access items. Metroidvania games turn the game world into a map, which has blocked passageways and doors that require keys or other tools. The player must hunt down those objects, which then expand the map and allow the gamer to progress further.
2. The game is about exploration. Metroidvania games require the gamer to hunt for an object and use that item to move further in the game. This requires searching and traveling in areas that normally the player wouldn’t go, and makes the game feel like it has more depth. When the player discovers a secret, it rewards them with the item they need to continue or a gift that gives them extra value in the game, such as a new weapon or power-ups.
3. Story and level design work together. Because every metroidvania game is a puzzle, a cohesive story is required to entice the player to continue forward. This makes the experience more immersive than a traditional side-scroller, but less so than a modern open world game.
4. Experimentation works to the player’s advantage. Metroidvania games have hidden areas that are inaccessible through common means. A fortuitously timed double jump in the right spot might yield access to a hidden door or new weapon.
5. Many—but not all—have a retro aesthetic. Part of the appeal of the metroidvania genre is nostalgia for the original Metroid and Castlevania, both of which were 8-bit games with visible pixels. Although today’s consoles and devices have much better resolution, there is a subset of metroidvania games that mimic the original games’ art styles...>
игра хочет казаться метроидваниейПроходил её два раза и ни разу даже мысли такой не было. Сейчас посмотрел и в стиме правда тег висит. Похоже дебичи считают метроидванией любой двухмерный платформер где нужно идти не только вперед.
Помимо этого я часто видел Apotheon в подборках по метроидваниям и в рекомендациях, когда кто-то спрашивал годные малоизвестные метроидвании. Так что да, сейчас метроидванией считается практически любая игра, потому что каждый считает принадлежность жанра по-своему. Этот пост как раз указывает на эту проблему и предлагает решение как быть при таком обилии определений.
Пост хороший, но обилие текста про формулировку Метроидвании я пролистал. Мешанину из английского и русского не стал читать.
так может быть это как раз и означает, что текст вообще ни разу не хороший? хороший текст не создает желание его скипнуть, а я, читая его, чуть не умер
Пишешь хорошо, но от обилия пространственных рассуждений я аж устал.
это как раз и значит, что написано хреново. грамотное соединение слов в предложения это самая минимальная часть характеристики текста
О, я проходил эту игру. Мне очень зашло. В первую очередь - своим визуальные стилем и местной интерпретацией мифологии (к ней здесь относятся даже чуть более бережно, чем в том же God of War). Мне в целом понравилось разнообразие уровней и битв с боссами - до сих пор помню бой с Артемидой, арену Ареса или уровень Афины с его шизофренической архитектурой. А ещё я очень долго не мог пройти испытание Диониса)
С перечисленных в статье недостатками по большей части согласен.
.