Мне кажется, что в оригинале механика "Gate" описывается примерно как: один чувак из группы может выполнить в одиночку все задания в локации, но чтобы пройти в следующую локацию, нужно чтоб все остальные игроки присоединились к нему (просто прибежали в определённое место или ткнули на геймпаде "А" для перехода дальше).
/Оригинал/ "In a Gate co-op design, the players don't have to collaborate with each other until a gate blocks both of them. It's a pretty classic design. It relies on good communication with the team to know who is going to do what and when. Even so, players can still go their own ways, with minimal interaction. The burden to make the experience fun is on the players, making the experience either awesome or bland.
How to identify this type: If one player can complete the challenge for the other team members but is blocked until everyone is ready to continue (moving to a specific location, pressing the "A" button, etc...), you have a Gate co-op design."
Мне кажется, что в оригинале механика "Gate" описывается примерно как: один чувак из группы может выполнить в одиночку все задания в локации, но чтобы пройти в следующую локацию, нужно чтоб все остальные игроки присоединились к нему (просто прибежали в определённое место или ткнули на геймпаде "А" для перехода дальше).
/Оригинал/
"In a Gate co-op design, the players don't have to collaborate with each other until a gate blocks both of them. It's a pretty classic design. It relies on good communication with the team to know who is going to do what and when. Even so, players can still go their own ways, with minimal interaction. The burden to make the experience fun is on the players, making the experience either awesome or bland.
How to identify this type: If one player can complete the challenge for the other team members but is blocked until everyone is ready to continue (moving to a specific location, pressing the "A" button, etc...), you have a Gate co-op design."