Тейк шо Миша один из любимых талисманов воспринимается странно, учитывая бойкот олимпиады со стороны США Говоря о талисманах вообще первый шо вспоминаю я - человечек из ворот и мяча чемпионата мира по футболу 90го года а Италии. хз почему
Бойкот был все же не всеобщий. И в исследованиях, которые встречались, упоминается, что медведя любили, и это подтверждается в том числе заметным коммерческим успехом талисмана:
Most significant for future local Olympic Committees, Misha was the first mascot of a sporting event to achieve large-scale commercial success. Inspired by the merchandizing of Waldi, Moscow organisers marketed his likeness on 100,000 posters and more than a m illion each of metal and plastic objects; some 1.1 million plush toys were sold worldwide.'0 Despite the politicized context of the boycotted Games, the cute and cuddly Misha was enormously popular and remains one of the most beloved Olympics mascots, perhaps the best of all time.
Тейк шо Миша один из любимых талисманов воспринимается странно, учитывая бойкот олимпиады со стороны США
Говоря о талисманах вообще первый шо вспоминаю я - человечек из ворот и мяча чемпионата мира по футболу 90го года а Италии. хз почему
Бойкот был все же не всеобщий. И в исследованиях, которые встречались, упоминается, что медведя любили, и это подтверждается в том числе заметным коммерческим успехом талисмана:
Most significant for future local Olympic Committees, Misha was the first mascot of a sporting event to achieve large-scale commercial success. Inspired by the merchandizing of Waldi, Moscow organisers marketed his likeness on 100,000 posters and more than a m illion each of metal and plastic objects; some 1.1 million plush toys were sold worldwide.'0 Despite the politicized context of the boycotted Games, the cute and cuddly Misha was enormously popular and remains one of the most beloved Olympics mascots, perhaps the best of all time.
Ссылка: https://isoh.org/wp-content/uploads/JOH-Archives/johv23n3p.pdf