Immorpher is correct about CE. The reason I don't recommend EX or EX+ is due to a number of relatively minor issues:
Visual differences, mostly related to skies. At least one sky does not display correctly in EX/EX+, but in general I think they just look better in the remaster. Fog is also thicker and more intrusive in EX/EX+, a noticeable annoyance in maps like 13, 22, and 37.
Kill percentage is calculated including enemies that failed to spawn in and were therefore impossible to kill. There are many maps where you can't get 100%.
Demon keys are carried over after the death exits in maps 08, 16, 24, 35, and 39 (which are designed to wipe out the player's inventory). This can at times affect the intended difficulty curve.
The player is unable to pick up duplicate keys, which is relevant for map26, where it means a certain secret cannot be accessed.
О чём лонг? Мне лень читать
Мне кажется все это уже сейчас слишком специфично для большинства. Да было время проходил уровни пользовательские с дисков. Но сейчас игр и так достачтоно, что бы тратить сотни часов на пользовательские вады. Ну кроме уж совсем культовых как от ромеро.
Может быть. С другой стороны в частности на рубеже тех же нулевых годов не кто-то, а местами сами яркие представители сообщества моддеров хоронилм какую-либо последующую перспективу, выпуская, на тот момент, свои "последние" работы.
Ибо в частности кому нужен старый Doom, когда есть более "новый" Quake II или Half-Life? С тех пор прошло больше 20 лет.