Кажется, игры в детстве и правда были краше

Доброе утро, наткнулся тут на интересное сравнение пиксельарта игр из старых игр с выводом на CRT и LCD. Особенность работы ЭЛТ в виде заливки градиентом соседних субпикселей даёт более объёмную картинку, чем при выводе на ЖК.

Мы всё проебали.
Кажется, игры в детстве и правда были краше
Decap Attack (1991, Sega) - Genesis/Mega Drive

Sharp Pixels vs. Genesis Composite via Toshiba 14AF45

I like how composite blends the dithering into solid gradients here, but if you look at this werewolf's teeth, it also turns them into a solid white block unfortunately.
Castlevania: Bloodlines (1994, Konami) - Genesis/Mega Drive

Sharp Pixels vs. Genesis Composite via Toshiba 14AF45

Twitter made the thumbnails look awful, so I cropped this example above, but here is the full version, which I find more impressive.
Shinobi III: Return of the Ninja Master (1993, Sega) - Genesis/Mega Drive

Sharp Pixels vs. Genesis Composite via Sony PVM-20L2MD

Thank you for your patience and kind words! We're back and Shinobi-posting once again! Let's kick things off with a new crunchy Genesis waterfall!
Castlevania: Symphony of the Night (1997, Konami) - PS1

Sharp Pixels vs. PS1 Composite via Sony KV-13M51

Dracula popped off so I thought you'd appreciate Richter as well. I especially love how soft his lil curls appear on the Trinitron!
560560
427 комментариев